Pedaqoji ali təhsilin inkişafı zamanın tələbidir
Zülfiyyə Vəliyeva,
ADPU-nun elmi işçisi,
Əməkdar müəllim
Azərbaycan Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət Strategiyasında göstərildiyi kimi, “Müəllim amili təhsilalanın öyrənilməsi və inkişafı, nailiyyətlərinin monitorinqi prosesində həlledici rol oynayır. Təhsilalanın savadlı və səriştəli şəxs kimi formalaşmasında müəllimin təsiri onun akademik bacarıqlarından, tədris təcrübəsindən və peşəkarlıq səviyyəsindən xeyli asılıdır. Müəllimin bu keyfiyyətləri ilə təhsilalanların nailiyyətləri arasında sıx korrelyasiya mövcuddur”. Dövlət Strategiyasında təhsil sahəsində insan resurslarının müasirləşdirilməsini, təhsilin məzmununun səmərəli mənimsənilməsini, innovativ təlim metodlarının həyata keçirilməsini təmin edən səriştəli təhsilverənin formalaşdırılması, strateji bir istiqamət kimi dəyərləndirilir. Metodologiya-fəaliyyətin metod və vasitələri, məntiqi təşkili və strukturu haqqında təlim və nəzəriyyələr sistemidir. Pedaqogikada isə metodologiya-pedaqoji biliklər və onun qazanılması prosesinə, başqa sözlə, pedaqoji dərk etməyə dair təlimdir. Pedaqoji ali təhsil sisteminin inkişafının müasir mərhələsi, elmi nailiyyətlərin vacib nəticələrini özündə əks etdirən yeni təhsil standartlarının işlənilməsi və tətbiqi ilə xarakterizə olunur. Heç şübhəsiz, bu halda təhsilin fundamentallığının saxlanılması ən vacib məsələ kimi nəzərə alınır. Qeyd etmək lazımdır ki, hazırda informasiyanın öyrənənlər tərəfindən qəbul olunaraq mənimsənilməsində olan problemlər ilbəil artdığından və mürəkkəbləşdiyindən tədris-təlim prosesində bunların xarakterik xüsusiyyətlərinin nəzərə alınması tələb olunur. Fikrimizcə, bunların səbəbi, hələ də tədris prosesində informasiya cəmiyyətinin tələblərinə cavab verməyən və pedaqoji elmin müasir nəzəriyyələrinin əsas müddəalarını ödəməyən köhnəlmiş texnologiyalardan istifadə olunması ilə bağlıdır.
Son illərdə inkişaf etmiş aparıcı ölkələrin ali təhsil sistemində artıq kompetensialı, səriştəli tədris-təlim prosesinin qurulması və səriştəli yanaşma modeli geniş tətbiq olunmağa başlamışdır. Səriştəliliyin praktiki təfəkkürün yüksək inkişaf səviyyəsini nəzərdə tutmasına baxmayaraq, hazırda tədris-təlim prosesi müxtəlif pedaqoji ali təhsil müəssisələrində köhnəlmiş yanaşmalardan istifadə olunaraq, müəyyən informasiyanın hələ də sadə yadda saxlanılmasına yönəlmişdir. Araşdırmalar göstərir ki, bu səbəbdən gənclərin düşüncə tərzi hazırda abstrakt qurulsa çox da istiqamətlənməyən bədii-emosional xarakter daşıyır. Ona görə də hazırda emosional məna daşıyan hadisələrin, proseslərin mənimsənilməsi üstünlük təşkil edir. Bunların hamısı, yəni tədris-təlim prosesi ilə bağlı informasiyaların şərhinin, əsasən şifahi üslubda verilməsi koqnitiv uyğunsuzluğa gətirib çıxarır. Pedaqoji yönümlü ali təhsil müəssisələrində müxtəlif proseslərlə bağlı istifadəsi məqbul hesab edilən informasiyalardan daha çox, hazırda onlarla ziddiyyət təşkil edən alternativ informasiya mənbələrindən istifadəyə ehtiyac duyulur. Alternativ informasiyanın üstünlüyü bir də onunla bağlıdır ki, prosesin dərk olunması fərdi xarakter daşıyır. Bunların hamısını hazırda nə məktəb təlimi, nə də ali təhsil təmin edə bilmir.
Pedaqoji kadr hazırlığı sistemində pozitiv dinamikanın müasir tələblərə cavab verməməsinin bir səbəbi də istifadə olunan ənənəvi təlim texnologiyalarının əsasən idrak sferasına istinad etməməsi ilə bağlıdır. İnsan psixikası qeyri-şüuri (qeyri-iradi) sferada baş verən proseslər hesabına öz aktivliyini saxladığından, hökmən təlim prosesində bunlar da nəzərə alınmalıdır. Araşdırmalar göstərir ki, qeyri-iradi hadisələr ünsiyyət, düşünmə, emosional təsirlənmə və hərəki aktivlik kimi müxtəlif stereotipləri əhəmiyyətli dərəcədə aktivləşdirir. Baxmayaraq ki, psixi aktivliyin çoxlu sayda əxlaq (davranış) stereotipləri vardır, fərdilik çox dar bir diapazonda şaxələndirilmiş sxemlərdən istifadə edə bilir. Bəs bunlar təhsilverənin müxtəlif fəaliyyət növlərinin müvvəffəqiyyətinə necə təsir göstərir? Maraqlıdır, hansı təlim metodları müxtəlif təfəkkür və ünsiyyət stereotiplərinə malik təhsilalanlar üçün daha effektlidir, hansı kommunikativ və koqnitiv strategiyaları korrektə etmək, hansı interaktiv metodları inkişaf etdirmək və gücləndirmək lazımdır? Bu problemlərin hamısı yeni təlim texnologiyalarının işlənilməsini tələb edir.
Sual olunur, müasir təlim texnologiyaları hansı məhsuldar koqnitiv stereotipləri ayırd etməlidir? Qeyd etmək lazımdır ki, bütün bunlar praktikada baş verən problemlər çərçivəsində formalaşır və uyğun olaraq praktik təfəkkürlə əlaqədardır. Ona görə də, formal-məntiqi təfəkkür konvergent, praktik təfəkkür isə divergentdir. Əgər formal-məntiqi təfəkkür, yaxşı təşkil edilmiş və mütəşəkkil pedaqoji tədris-təlim prosesində formalaşırsa, əsasən simvolik rəmzi informasiyadan istifadə edirsə, praktik təfəkkür yüksək səviyyədə surətə (şəklə) əsaslanır. Beləliklə, təhsil sisteminin verdiyi və ya təsilalanların tədris-təlim prosesində qazandıqları biliklər sisitemi ilə, başqa mənbələrdən, ilk növbədə, elektron vasitələrdən əldə edilmiş eklektik (eklektizm-bir-birinə zidd olan fikir və nəzəriyyələrin mexaniki olaraq birləşdirilməsi) informasiyalar arasındakı ziddiyyətlərin mövcudluğu pedaqoji ali təhsil sisteminin inkişafında olan əsas metodoloji problemlərin həllini aktuallaşdırır. İnformasiya cəmiyyətinin xarakterik xüsusiyyətlərinə müvafiq təhsilin məzmununu və innovatik texnologiyaların elmi-pedaqoji əsaslarını işləyən zaman nəzərə almaq lazımdır ki, informasiya şəbəkəsinin sadəcə olaraq texniki vasitə kimi istifadə olunması çoxdandır ki, artıq öz dövrünü başa vurub, məxsusi semiosferaya (müxtəlif təbiətli dillərlə doldurulmuş sfera) sahib yeni mədəniyyət statusu alıb. Müasir dövrdə, elektron vasitələrlə daşınan informasiyalarla bağlı mətnlər sensor (sezici) və qavrayış etalonları kimi çıxış edirdisə, pedaqoji kadr hazırlığı ilə bağlı tədris-təlim prosesində qazanılmış biliklər sistemi sosial qarşılıqlı təsirlərin və davranış normalarının tələblərini, qarşıya qoyulmuş məqsədləri yerinə yetirməyə istiqamətlənir. Belə xarakterli tədris-təlim prosesində baş verən hadisələrin izahında, müasir yanaşmalar səviyyəsində elmin rolu yüksək qiymətləndirildiyindən, həmişə bunlar nəzərə alınaraq inkişaf təmin edilməlidir. Nəzərə almaq lazımdır ki, əsas dəyərlərin elmi dərk edilməsində müxtəliflik vardır. Məsələn, klassik paradiqma mütləq həqiqəti, qeyri-klassik nisbi həqiqəti, postqeyriklassik isə yalnız əsaslandırılmış hipotezləri əsas götürür.
Müasir pedaqoji təhsil «postformal təfəkkür»ün formalaşmasını tələb edir. Onun əsas xüsusiyyətlərini (əlamətlərini) aşağıdakı kimi qruplaşdırmaq olar:
w bilik istehsal olunmur, prosesdə şəxsi bilik səviyyəsi formalaşır;
w yeni imkanlar və özünüreallaşdırma əsasında şəxsin səriştəlik səviyyəsi formalaşır;
w müqabil (əks) təbiətli əşyalar arasındakı əlaqələri görmək qabiliyyətinin aşılanması nəticəsində metomorfik (metomorfizm-təsirlə ilk quruluşun və tərkibin dəyişməsi) dərketmə formalaşır;
w ümumi və xüsusi qarşılıqlı təsirlərin nəticələrinin qabaqcadan müəyyən edilməsi ilə bağlı qabiliyyət güclənir;
w kontekstin (mətnin mənaca bitmiş hissəsi) başa düşülməsi və anlaşılması baş verir;
w səbəbiyyatın qavranılmasının qeyri-xəttiliyi müəyyən edilir;
w təhsilalanın izahedici kimi deyil, təsfiredici kimi qəbul olunması baş verir;
w idrakla biosfera (yer üzündə həyat olan sfera) arasındakı əlaqənin, biosferanın yüksək inkişaf mərhələsi olan noosfera (buraya - antroposfera, texnosfera, sosiosfera, insan tərəfindən canlı və cansız aləmin xassəsinin (mahiyyətinin) dəyişdirilməsi və s. daxildir) səviyyəsində qavranılması həyata keçirilir.
Araşdırmalar göstərir ki, pedaqoji ali təhsil müəssisələrində şəxsiyyətin inkişaf prosesi yeni yanaşmalardan (interaktiv, modul, konvergen, avtomatlaşdırılmış və b.) istifadə edilərək, psixoloji faktorları da nəzərə almaqla həyata keçirilməlidir. Bu prosesdə internetin imkanlarından istifadəyə geniş şərait yaradılmalıdır. İnformasiya cəmiyyətində tədris materialının verbal texnologiyalar əsasında şərh edilməsi tədris-təlim prosesində perspektivsiz hal kimi qiymətləndirilir. Bunlar tədris-təlim prosesində tələb olunan motivasiyanı təmin edə bilmir. Ona görə də təhsil sferası informasiya sahəsində hakim mövqe tutulmalıdır. Qəbul olunan informasiyalar (təlim prosesinə dair müxtəlif məlumatlar), yalnız ayrı-ayrı insanlara (təhsilalanlara) kömək üçün nəzərdə tutulmamalı, bu informasiyalar bütövlükdə cəmiyyətin siyasi, iqtisadi, etik, ekoloji, milli və başqa problemlərini həll etmək, eyni zamanda insan həyatının daha xoşbəxt, dərk edilən və başa düşülən olması məqsədini daşımalıdır. Məhz, ona görə də müasir texnologiyalar kontekst yanaşma əsasında hazırlanmalıdır.
İnkişaf etmiş ölkələrdə ali təhsil sistemi, hazırda daha çox təlimin fərdiləşməsi istiqamətində inkişaf edir. Ona görə də təlim trayektoriyaları təhsilalan gənc müəllimlərin həyati məqsədlərini və sağlam düşüncə tərzini nəzərə alaraq, şəxsi və koqnitiv bacarıqların formalaşmasını təmin etməlidir. Belə yanaşmalar öyrənənlərdə özünütəlim və özünütərbiyə mexanizmlərinin formalaşdırılması əsasında reallaşdırılmalıdır. Pedaqoji ali təhsil müəssisələrində təlim təhsilalanların əxlaqi, şəxsi və koqnitiv keyfiyyətlərini nəzərə alaraq, şəxsiyyətin effektiv özünüreallaşdırılmasını təmin etməlidir.
Araşdırmalar göstərir ki, cəmiyyətdə toplanan biliklərin həcmi hər 2-3 ildə, alim və ixtisaslı müəllimlərin sayı isə təxminən 15 ildə iki dəfə artır. Son 100 ildə alim və səriştəli müəllimlərin sayı, təxminən, 100 dəfə, ancaq biliklərin həcmi bir trilyon dəfə artmışdır. Məlumdur ki, universitetlərdə (xüsusi halda pedaqoji yönümlü ali təhsil müəssisələrində) hazırda tədris-təlim prosesində tətbiq olunan texnologiyalar, yeni təlim və pedaqoji metodlar, təxminən, yüz il bundan əvvəl tətbiq olunan üsullardan çox az fərqlənir. Bundan başqa, informasiya cəmiyyətində təhsilverənlərin bilik mənbəyinin potensialı və onun səviyyəsi müasir tələblərə tam cavab vermir.
Ölkəmizdə pedaqoji təhsil sisteminin inkişafının vacib istiqamətlərindən biri də, təhsil standartlarının liberallaşdırılmasını (barışdırıcı mövqe, güzəştə getmə), yəni bu standartların kadr hazırlığında baza rolunu oynayan ali məktəblər tərəfindən hazırlanmasına imkanların yaradılmasını tələb edir. Xüsusi halda, belə tendensiyalar korporativ təhsil proqramlarının reallaşdırılması istiqamətində özünü göstərməlidir. Digər tərəfdən, təhsilalanlarda informasiyanın elektron vasitələrinin təsirilə baş verən şəxsi, əxlaqi və koqnitiv inkişafın xüsusiyyətləri, pedaqoji ali təhsil müəssisələrinə tələbə qəbulunun forma və məzmununun yeniləşdirilməsini və tədris prosesində keyfiyyətin qiymətləndirilməsi üçün yeni kriteriyaların işlənilməsini tələb edir.
Aparılmış təhlillər göstərir ki, hazırda pedaqoji ali təhsil sistemində kadr hazırlığının səviyyəsi təhsil xidmətlərindən istifadə edənlərin tələblərini ödəmir. Bu sahədə müxtəlif problemlər üzrə çox sayda tədqiqatların aparılmasına baxmayaraq, əldə olunmuş nəticələr müasir tələblərə cavab vermir. Bunların səbəblərini, əsasən aşağıdakı kimi qruplaşdırmaq olar:
a öyrətmə (təhsilvermə) prosesinin düzgün müəyyənləşdirilməməsi. Qeyd etmək lazımdır ki, yeni təhsil sistemi öyrətmə prosesində tələb olunan kompetensiyaları müəyyən edərək dünyanın inkişaf dinamikasını, həyat tərzinin problemlərini, yaşayış tərzinin üstünlüklərini, obrazlı düşünmənin xarakter xüsusiyyətlərini, əxlaqla bağlı sviereotipləri və şəxsi inkişafla bağlı vacib elementləri kompleks şəkildə nəzərə almalı, təhsilalanın koqnitiv sferasının avtonom inkişafının formalaşması təmin olunmalıdır;
a “sosium”un (cəmiyyət bütöv sosial sistem kimi) vəziyyətinin tələb olunan səviyyədə müəyyən edilməməsi. Bu sahədə geniş miqyasda, sistemli tədqiqat aparılmamış, həqiqi sistemlərin (ailə, məktəb, elektron informasiya sistemləri) bütövlükdə inkişafı ilə bağlı korrelyasiyalar müəyyən edilməmişdir;
a öyrənmə və öyrətmə prosesləri arasındakı qarşılıqlı münasibətlər dəqiq müəyyən edilməmişdir;
a hələlik tam aydınlaşdırılmamışdır ki, təhsilalanlarda hansı keyfiyyətləri formalaşdırmaq istəyirik? Yəni sosiumda baş verən informasiya dəyişikliklərini, eyni zamanda şəxsiyyəti xarakterizə edən parametrlərdə baş verən kardinal dəyişiklikləri yalnız təlim exnologiyaları vasitəsilə nəzərə almaq mümkün olmadığından, bu sahədə araşdırmaların intensivliyi artırılmalıdır.
Beləliklə, XXI əsrdə pedaqoji ali təhsil, istinad nöqtəsi kimi yeni metodoloji işləmələri, innovatik informasiya texnologiyaları istinad edilərək götürərək, aşağıdakı məsələlərin həllinin, aparıcı istiqamət kimi götürülməsini təkidlə tələb edir:
w pedaqoji yönümlü ali məktəblərdə təhsilalanların ilkin formalaşdırılmasının şəxsi təlim trayektoriyasına uyğun aparılması;
w konkret problemlərin həllini təmin etmək üçün mücərrəd-məntiqi düşünmədən başqa, praktik təfəkkürün də inkişafının təmin edilməsi;
w şəxsiyyətin yaradıcılıq potensialının psixi aktivliyin bütün sahələrində inkişaf etdirilməsi;
w öyrənən və öyrədən münasibətlərini psixoloji cəhətdən düzgün qurmaqla, təhsilalanların tədris fəaliyyətində tələb olunan motivasiyanın yaradılması;
w təhsilalanların şəxsi koqnitiv üslub və strategiyasını nəzərə alaraq, tədris materialının mənimsənilmə imkanlarının artırılması;
w təhsilalanların şəxsi peşəkarlıqla bağlı problemlərinin həlli prosesində mühazirə formasında yerinə yetirilən işlərin, sərbəst fəaliyyətlə əvəz olunması üstünlüklərinin gözlənilməsi;
w özünütəhsil və özünütərbiyə mexanizminin formalaşdırılması.
Deməli, müasir cəmiyyətdə pedaqoji yönümlü ali təhsil müəssisələrinin qarşısında, qloballaşma əsrinin tələblərinə uyğunlaşmaq üçün çox çətin problemlər durur. Onlar tələb olunan çeviklik göstərməsələr, kadr hazırlığında keyfiyyəti təmin edə bilməsələr, işəgötürənlərlə müasir tələblərə cavab verən səviyyədə iş birliyi yaratmasalar, dinamik inkişaf edən bazarın tələblərini ödəyə bilməsələr, XXI əsrdə daha ciddi problemlərlə qarşılaşacaqlar. Bunların vaxtında aradan qaldırılması üçün:
- pedaqoji yönümlü ali təhsil müəssisələri bütövlükdə ölkənin, xüsusi halda regionların təkcə iqtisadi deyil, həm də sosial, mədəni, ekoloji baxımdan inkişafının episentrinə çevrilməli;
- ilkin müəllim hazırlığı yeni innovatik-sahibkar modelinə keçərək, elm-təsil-istehsal kompleksi kimi fəaliyyət göstərməli;
- pedaqoji ali təhsil müəssisələri çox ciddi transformasiya və yenidənqurma (yenidən təşkiletmə) yolu ilə gənc müəllimlərin (eyni zamanda yaşlı müəllimlərin) təhsil sifarişlərini yerinə yetirməklə, həm də fasiləsiz təhsil müəssisələrinə çevrilməlidir.
Bunlar göstərir ki, gələcəkdə təhsil sferasında, xüsusi halda pedaqoji ali təhsil müəssisələrində ciddi və çox dərin dəyişikliklər aparılmalı, təhsil sistemi «biliklərə əsaslanan cəmiyyət»in qurulmasını təmin etməlidir. Pedaqoji yönümlü ali təhsil müəssisələrinin məzunları, bu halda akademik müvəffəqiyyətlərindən başqa, aşağıdakı bir sıra keyfiyyətlərə də sahib olmalıdırlar:
w formalaşmış şifahi və yazılı kommunikativ vərdişlərə malik olmalı;
w eyni zamanda təbiət elmlərinin əsaslarına dərindən yiyələnməli;
w informasiya texnologiyaları ilə işləmək vərdişlərinə yiyələnməli;
w kritik (tənqidi) düşünmə qabiliyyətinə malik olmalı;
w fasiləsiz təhsilin tələblərini duymalı və hiss etməli;
w qruplarla işləməyi bacarmalı;
w yaradıcı və təşəbbüskar olmalı, özünüidarədə fəal, daima işində tələbkar olmağı və səy göstərməyi bacarmalı;
w sağlam rəqabət şəraitində öz işindən məmnunluq duymalı;
w mədəni qabiliyyətini beynəlxalq səviyyədə nümayiş etdirməyi bacarmalı;
w həmişə müsbət nəticəyə istiqamətlənməli, sərbəst qərar verməkdən qorxmamalıdır.
Son illərdə ilkin müəllim hazırlığında beynəlxalq əlaqələr xeyli genişləndirilmişdir. Belə əlaqələr nəticəsində fundamental elmi araşdırmalara üstünlük verilməli, ictimai inkişafın aktual problemlərinin həllinə yönəlmiş işlər gücləndirilməlidir. Bu halda, elmlərin əsaslarının öyrədilməsi, özünə qapanmadan, təmiz akademizmdən uzaq olmalıdır. Pedaqoji təhsilin geniş profilliliyi və universallığı dedikdə başa düşülməlidir ki, o, təkcə bilik verməklə kifayət-lənməməli, ölkənin və ya regionun elm-təhsil-istehsal mərkəzinə çevrilməsi, onun idarəedilməsinin mərkəzində demokratik prinsiplərin durması, ona muxtariyyət statusunun verilməsi və mütəmadi öz fəaliyyətində hesabatlılıq mühitinin formalaşması həyata keçirilməlidir.
XXI əsrin əvvəllərində pedaqoji təhsilə yanaşmada iki əsas tendensiya formalaşmağa başlamışdır: «Universitet-firma», «Universitet-cəmiyyət». Bunları bir-birindən fərqləndirən əsas xarakterik xüsusiyyətlər bizim araşdırmalarımızda geniş tədqiqata cəlb olunmuş və alınan nəticələr mütəxəssislərə çatdırılmışdır.
Deməli, pedaqoji ali təhsil müəssisələri yeni pedaqoji və təlim texnologiyalarının və İKT-nin tətbiqində «beyin mərkəzi» rolunu oynamalı və cəmiyyətin dayanıqlı inkişafını təmin etməlidir. İlkin müəllim hazırlığında insanların fasiləsiz təhsilinin konseptual əsaslarının işlənilməsinə, fundamental və tətbiqi xarakterli tədqiqatların yerinə yetirilməsinə və onların nəticələrinin pedaqoji təhsil sisteminə operativ gətirilməsinə nail olunmalıdır. Pedaqoji təhsil geniş mənada mütəzəm fənlərarası layihələrlə məşğul olmalıdır. Belə layihələr ixtisas və ixtisaslaşmalarla bağlı yeni fənlərin tədrisə gətirilməsi yollarını qısaldır, humanitar sahənin və sənaye istehsalının tələblərini yerinə yetirməyə, yeni iqtisadi, həm də siyasi problemlərin həllini təmin edir və fənlərarası və transfənlərarası proqramların reallaşdırılması stimullaşdırılır. Uyğun olaraq insan cəmiyyətinin dayanıqlı inkişafına, dünya mədəniyyətinin yeni əlamət və formalarının təşəkkül tapmasına geniş imkanlar açır.
Pedaqoji təhsil, dövlətə xidmət etməklə, əsas etibarilə yoxsulluğa, ədalətsizliyə qarşı və səriştəli müəllim hazırlığında zorakılığa, ətraf aləmin ekologiyasının pozulmasına qarşı öz funksiyasını daha da möhkəmləndirməlidir. Əmək bazarı ilə əlaqələrin gücləndirilməsi, ictimai tələbatın təhlili və proqnozu pedaqoji ali təhsili prioritet sahəyə çevirməlidir. Pedaqoji təhsil sahəsində imkanların bərabərləşdirilməsinin təmin olunması üçün diversifikasiya işləri yerinə yetirilməlidir. Pedaqoji təhsilin diversifikasiya modeli, kütləvi tələbatın beynəlxalq tendensiyalarını, ali təhsilin müxtəlif formalarına əhalinin geniş təbəqəsinin cəlbinin mümkünlüyünü, onların təhsilini başa vurmaları üçün bütün imkanların yaradılmasını nəzərdə tutur.
Səriştəli pedaqoji kadrların hazırlanmasında təhsil sistemində idarəetmənin və maliyyələşmənin təkmilləşdirilməsi də həlledici rol oynayır. Təhsil müəssisələri idarəetmədə onların fəaliyyət göstərdikləri mühitin tələblərini nəzərə alaraq, kompetensiyalı müəllim hazırlığını təmin etməli, adambaşına maliyyə sisteminə keçidin təmin olunması istiqamətində geniş, səmərəli işər görməlidirlər. Təhsildə bu konsepsiya vasitəsilə formalaşdırılan müəllim cəmiyyətə daha çox xeyir verir. Bu halda tədris-təlim prosesində belə mütəxəssislər, yeni mədəni və ixtisas vərdişləri qazanır, az bilikli və ya ixtisas dərəcəsi olmayanlara nisbətən təhsil fəaliyyətində yüksək məhsuldarlığı təmin edir və böyük gəlir gətirir. Ancaq, təhsilin bu və ya digər insana bütövlükdə cəmiyyətə xeyir gətirməsini yalnız “təhsildən gəlir (mədaxil)” iqtisadi konsepsiya ilə həll etmək olmaz. Bu konsepsiyanı, tamamilə olmasa da, qismən “sosial qazanc” konsepsiyası ilə əvəz etməklə, cəmiyyətin təhsildən aldığı mənfəəti daha səmərəli həyata keçirmək ədalətli olardı. Hazırda, birinci növbədə, ilkin müəllim hazırlığında məzunların bilik səviyyəsini yüksəltməklə, səriştəli mütəxəssislər hazırlayaraq, ölkənin iqtisadi inkişafını və bütövlükdə dövlətin rəqabətədavamlılıq qabiliyyətini təmin etmək tələb olunur.
Deməli, cəmiyyətdə yüksək ixtisaslı, müasir tələblərə cavab verən, rəqabətəqabil, geniş profilli müəllimlərin hazırlanması üçün, pedaqoji təhsilin yuxarıda göstərilən metodoloji problemləri zamanın tələbi kimi həll edilməli və bu sahədə pedaqoji təhsil sistemində aparılan səmərəli fəaliyyətlər sürətləndirilməlidir.
Tarix: 10-05-2019, 13:08