İbtidai siniflərdə şagird əməyi
Şahrza Ağayev,
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin dosenti,
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru, qabaqcıl təhsil işçisi.
E-mail: [email protected]
Aktuallığı ilə daim maraq doğuran, şagird şəxsiyyətinin formalaşmasında mühüm əhəmiyyət daşıyan pedaqoji prosesdə əməyə hazırlığının nəzəri və praktik baxımdan tədqiqində qazanılan nəticə və təkliflərin reallaşdılmasına zərurət vardır.İlk öncə problemi ehtiva edən nəticənin məzmunu mənimsənilməlidir.
“Əmək fərdi və ictimai rifahın əsasıdır” (Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası-maddə 35). Bu ifadə tədqiq olunan mövzunun mahiyyətinin nə dərəcədə əhəmiyyətli olduğunu əsaslandırır. İbtidai sinif şagirdlərinin əməyə hazırlanması aktual problem olub təhsillə bağlı bütün konseptual sənədlərdə təsbit olunaraq, öz həllini əsasən pedaqoji prosesdə tapır. Əmək anlayışının mahiyyəti, şagird şəxsiyyətinin formalaşmasında və inkişafında onun rolu didaktik cəhətdən şərh olunduqda yeni mənəvi keyfiyyətlər yaranır.
Təhsil haqqında Azərbaycan Respublikasının “Qanunun” da təhsilin məqsədində ehtiva olunan- 4.0.2. milli-mənəvi və ümumbəşəri dəyərləri qoruyan və inkişaf etdirən, geniş dünyagörüşünə malik olan, təşəbbüsləri və yenilikləri qiymətləndirməyi bacaran, nəzəri və praktiki biliklərə yiyələnən, müasir təfəkkürlü və rəqabət qabiliyyətli mütəxəssis-kadrlar hazırlamaq” müddəanın rellaşmasında pedaqoji əməkdə öyrənənlərin təlim yolunun idraka əsaslanmasının mühüm əhəmiyyəti vardır.
Təhsilin konsepsiyasında (Milli kurikulum) (Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 30 oktyabr 2006-cı il tarixli, 233 nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmişdir ) ibtidai təhsilin məqsədini əks etdirən uşaqlarda oxu, yazı və hesablama vədişləri yaratmaq və möhkəmləndirmək; uşaqlara insan, cəmiyyət, təbiət və onlar arasındakı qanunauyğunluqlar haqqında ilkin həyati biliklərin verilməsini təmin etmək; uşaqlarda məntiqi və yaradıcı təfəkkür elementlərini formalaşdırmaq, istedadlı uşaqların erkən yaşdan üzə çıxarılmasını və inkişafını təmin etmək; uşaqlara həssaslıq, estetik və bədii zövq, əxlaqi-mənəvi keyfiyyətlər, fiziki mədəniyyət və özünəxidmət bacarıqları aşılamaq kimi dəyərlərin təmin olunması pedaqoji əməyin hazırlığının nəzəri və praktik həlli ilə əlaqədardır.
Pedaqoji əməyin tərbiyəedici funksiyası təlim prosesində hər bir fərddə ictimai əhəmiyyətli keyfiyyətlərin və şəxsiyyətin xüsusiyyətlərinin möhkəmləndirilməsi, həyata və fəaliyyətə əxlaqi, estetik münasibətin inkişafını təmin edir.
İbtidai siniflərdə şagirdlərin nəzəri və praktik cəhətdən əmək hazırlığı yeni pedaqoji texnologiyalarla həllini tapır. Şagirdlərin əməyə hazırlığı onların həyati bacarıqlar əsasında formalaşması şəxsiyyətəyönəlmiş, fəal idrak, inkişaf etdirici, qabaqlayıcı, əməkdaşlıq, dialoq prinsipləri ilə reallaşır.
Pedaqoji əmək təlim prosesinin sadələşdirilmiş modeli (məzmun, üsul, öyrədici, monitorinq və qiymətləndirmə) şagirdlərdə təhsil alma, tərbiyələnmə, inkişaf etmə kimi mənəvi keyfiyyətlər formalaşdırır.
Uşaqlarda əməli işlərdə müstəqil olaraq texnoloji fəaliyyət üçün əşya, məmulat, alət və tərtibatla bağlı sadalanma, adlandırma və tanıtma; seçmə, müəyyənləşdirmə, fərqləndirmə, izahetmə, şərhetmə,təşkil etmə və münasibət bildirmə; hazırlama, əməletmə, tərtibetmə, təqdimetmə, nümayiş etdirmə, təsvir çəkmə kimi bacarıqlar formalaşdırıldıqda təfəkkür qabiliyyətləri (məntiqi, tənqidi, yaradıcı) inkişaf edir.
Konseptual sənəddə şəxsiyyətyönümlü təhsilin məzmununun yaradılmasına diqqət yönələrək təhsilin bütün pillələri üzrə kurikulumların inkişafı, təhsil sahəsində insan resurslarının müasirləşdirilməsi, təhsildə nəticələrə görə cavabdeh, şəffaf və səmərəli idarəetmə mexanizmlərinin və müasir tələblərə uyğun və ömür boyu təhsili təmin edən təhsil infrastrukturunun yaradılması, Azərbaycan Respublikasında iqtisadi cəhətdən dayanıqlı və dünyanın aparıcı təhsil sistemlərinin standartları ilə eyni səviyyəyə uyğun təhsil sisteminin modelinin qurulması kimi konseptual ideyalar pedaqogika elminin tədqiqat mövzusu olmaqla ibtidai siniflərdə şagirdlərin pedaqoji əməyə hazırlığını təmin edir.
Pedaqoji prosesdə fənlərin tədrisi təlim əməyi ilə reallaşdırıldığından bu zaman şagirdin məqsədyönlü faəliyyəti ümumi təhsilin əsaslarına yiyələnmək olub, əmək hazırlığı anlayışına sistem kimi yanaşılır. Müasir dövrdə əmək anlayışının məzmun xarakterinə uyğun olaraq dəyişdiyi üçün pedaqoji prosesdə həmin cəhətlər (sosial tələbat, iqtisadi funksiya, bioloji cəhətlər) nəzərə alınmaqla nəticəyönümlüdür.
Bu prosesin ibtidai siniflərdə səmərəsi şagirdlərin əmək hazırlığının didaktik əsasını təşkil edən pedaqoji texnologiyaların tətbiqindən asılıdır .
Tərbiyə dinamik proses olmaqla bərabər, eyni zamanda idarə edilən mürəkkəb sistemdir. Bu sistemdə daimi təsir göstərən və dəyişən elementlər var. Hər elementin təsir gücünü tənzimləyən müvafiq amillər qrupu mövcuddur. Bunları nəzərə almadan sistemin hərəkətini düzgün idarə etmək mümkünsüzdür. Əmək tərbiyəsi insani keyfiyyətlərin mahiyyət və xarakterindən asılı olaraq müəyyən məqsədə nail olunmasında şəxsiyyətə imkan və şərait yaratması, qarşıya çıxan çətinlik və maneələri aradan qaldırmağa kömək etməsidir.
Şagirdlərin pedaqoji prosesdə əməyə hazırlanması yeni texnoloji yanaşmaları zəruri edir. Pedaqoji texnologiyaya görə təlimin məqsədi şagirdin vəziyyətini, onun biliklərini, fikirlərini, hisslərini, davranışını dəyişməkdir. Müəllim texnologiyanın vəzifəsi olan təlimedici sistemin bütün elementlərini öyrənməklə yanaşı pedaqoji prosesi layihələşdirməyi təmin etməklə uğurlu nəticələr qazanmış olur.
İbtidai siniflərdə şagirdlərin əmək hazırlığının nəzəri və praktik problemləri pedaqoji proses konteksində ilk dəfə olaraq tərəfimizdən araşdırılması və onun zəruriliyi qloballaşan dünyada şəxsiyyət amilinin yeni keyfiyyətlər kəsb etməsi ilə şərtlənir. İbtidai siniflərdə tədris olunan fənlərin (Azərbaycan dili, Xarici dil, Riyaziyyat, İnformatika, Həyat bilgisi, Texnologiya, Fiziki tərbiyə, Təsviri incəsənət, Musiqi) hər biri pedaqoji prosesin məzmununa daxildir. Bu zaman pedaqoji əmək təlim strategiyaları (təlim prosesi və onun təşkili prinsipləri, fənn üzrə təlimin planlaşdırılması, təlimin təşkilində istifadə olunan forma və üsullar) vasitəsilə həyata keçirilərək, təşkil olunma səviyyəsinə, texnologiyasına, qənaətçilliyinə, məhsuldarlığına görə xarakterizə olunur.
İbtidai siniflərdə şagirdlərin əmək hazırlığının nəzəri və praktik istiqamətlər üzrə formalaşamsı onların intellektuallığını inkişaf etdirir və yuxarı siniflərdə bu tendensiya dinamik səciyyə daşıyır.Bu prosesdə didaktikanın əsas vəzifəsi təlim işinin reallaşması şəraitini təsvir və izah etmək,onun ən mükəmməl təşkilinin yeni texnologiyasının işləyib hazırlanması zərurəti vardır. Çünki nəzəriyyə öz-özlüyündə məqsəd deyildir. O, praktiki fəaliyyətin əsasıdır, ona istiqamətləndirmə, kökündən dəyişdirmə imkanı verir. Bu baxımdan şagirdlərin əmək hazırlığının nəzəri və praktik məsələləri standartlarla tənzimlənməsi məqsədi daşıyır.
Əmək tərbiyəsinin sisteminə ailədə valideynlərin müxtəlif növ əməyinin uşaqlar üçün nümunə olması, onların valideynləri kimi iş görməyə səy göstərmələri, yaşlarına uyğun özünəxidmət, təsərrüfat məişət, təbiətdə və əl əməyində iştirak etmələri, uşaq bağçalarından başlayaraq təhsilin müxtəlif pillələrində fəaliyyətlərini davam etdirmələri kimi uzun müddətli proses daxildir. İbtidai siniflərdə şagirdlərin əmək hazırlığı pedaqoji prosesdə müxtəlif təlim fəaliyyətlərinin inteqrasiyasına təminat verərək əmək tərbiyəsinin başlıca yollarını təşkil edir. Bura daxildir: əmək təlimi; təlim əməyi; özünəxidmət əməyi; məişət əməyi; ictimai-faydalı əmək; məhsuldar əmək.Yaş dövrləri ilə əlaqədar şagirdlərin əmək növlərinin ardıcıl olaraq dəyişməsi və mürəkkəbləşməsi əmək tərbəyəsinin sistemini təşkil edir.
Pedaqoji proses üçün ayrılan vaxt ərzində şagirdlərin hamılıqla faydalı əməkdə iştirak edib təlim məqsədinin reallaşdırılmasına nail olmaqda müəllimin çətinliklərlə üzləşdiyinin şahidi oluruq. Burada ilk növbədə əməyə maraq aşılanmalı, mahiyyəti dərk etdirilməlidir. İzah olunmalıdır ki, əmək insanın məqsədyönlü, maddi (fiziki əmək) və qeyri-maddi (əqli əmək) fəaliyyəti olub onun tələbatını ödəməyə xidmət edir. Bəşər tarixi yarandığı vaxtdan əmək vasitəsilə insan özü ilə təbiət arasında münasibəti tənzimləyir. İnsan əmək prosesində özünü və eləcə də təbiəti dəyişir. Bu zaman o yeni imkanlarını aşkarlayır. Əmək insanın dünyaya bağlılığının ilk faktorudur. Yaradılan daxili maraq şagirdlərin pedaqoji prosesdə fəllığını artırır.
Aparılan araşdırmadan aydın olur ki, ibtidai sinif şagirdlərinin əmək hazırlığının formalaşmasında “Azərbaycan dili”nin geniş imkanları vardır. Şagirdlərin əmək hazırlğını şərtləndirən yeni söz və terminlərin lüğətini tərtib etməkdə 2.1. standartının (“Qarşılaşdığı yeni sözlərin mənasını başa düşdüyünü nümayiş etdirir”) tətbiqi didaktik əhəmiyyət kəsb edir. Bu məqsədlə digər fənlər üzrə tədris olunan mövzuların yeni söz və terminlərin lüğətini tərtib etmək üçün geniş imkanlar yaranır.
Əmək hazırlığı şagirdlərdə iş yerini təşkil etmək, emal texnologiyaları və vasitələri seçmək, fəaliyyət prosesini nizamlamaq, zəruri düzəlişlər aparmaq, nəticələri qiymətləndirmək, faydalı təkliflər irəli sürmək kimi mədəni keyfiyyətlər tərbiyə edir.
Əmək hazırlığında fənlərin inteqrasiyasının tətbiqi zamanı Blum taksonomiyasından səmərəli istifadə etməklə şagirdlərin idrak fəallığı inkişaf edir. Təlim məqsədlərinin Blum taksionomiyasını tətbiq etməklə reallaşdırılması tədris materialının şagirdlər tərəfindən bütün səviyyələr üzrə (bilmək, anlamaq, tətbiq, təhlil, tərkib, qiymətləndirmə) dərk olunmasını təmin edir.
Texnoloji mədəniyyət yeni sosial iqtisadi şəraitdə şagirdlərin müstəqil həyata, kütləvi və perspektivli peşələrə hazırlanmalarını, ümuməmək bacarıqlara yiyələnmələrini, yaradıcı düşüncə əsasında müxtəlif şəraitlərə asanlıqla uyğunlaşmalarını təmin edir. Şagirdlərin əmək fəaliyyəti prosesində məntiqi yanaşmaları onların hər hansı məmulatın istehsalında mərhələlərin ardıcıllıqla yerinə yetirilməsi ilə inteqrativ əlaqələr müəyyənləşdirilir. Məmulat hazırlanarkən konstruksiya işləri aparılır. Bunun üçün məmulatın modeli hazırlanır, daha sonra çertyoju tərtib edilir. Çertyojla tanışlıqdan sonra müxtəlif texnoloji işlər görmək üçün lazım olan materiallar, alətlər, tərtibatlar müəyyənləşdirilir. Şagirdlərin kiçik yaşlardan əmək hazırlığı formalaşmış olur.
Ümumtəhsil məktəblərinin I-IV siniflərində fənn kurikulumları ilə tədrisin təşkili təlimin məzmununu, onun strategiyaları və qiymətləndirmənin aparılması kimi yenilikləri müəllim mükəmməl mənimsəməklə, səmərəli fəaliyyət göstərmiş olur.
Bu məqsədlə müəllimlər ilkin mərhələdə müvafiq kurslarda problemlə bağlı bilik və bacarıqlar qazanmaqla kifayətlənməyib, təhsilimizin uğurlarından olan İKT-nin öyrənilməsi və səmərəli tətbiqinə nail olmaqla səriştə və peşəkarlıq nümayiş etdirmiş olurlar.
Ümumitəhsil fənlərinin hər birinin iqtisadi tərbiyə imkanları vardır. Bu baxımdan “Texnologiya” fənnin səmərəsi daha genişdir. Texnoloji mədəniyyətin formalaşdırılması prosesində şagirdlər mülkiyyət və onun müxtəlif növləri, əmək intizamı, əmək haqqı, əməyin təşkili, əmək bazarı, bazar idtisadiyyatı və s, anlayışlarla tanış olur. Pedaqoji ədəbiyyatda iqtisadi tərbiyə ilə əlaqədar şagirdlərin qazanmış olduqları bilik və bacarıqlarının müəyyənləşdirilməsi üçün, iqtisadiyyat anlayışının mahiyyətini, tərbiyənin məzmunu və vəzifələrini, sistemini, bu prosesin ailədən başlanmasına zərurət olduğu ifadə edilir.
Məktəb təcrübəsində mənimsəmə ünsürlərinin qarşılıqlı əlaqəsinə laqeydlik halları müşahidə olunur. Bəzən müəllim yeni biliyi şərh edir və ya kitabdan oxutdurur (qavrama mərhələsi), anlama üçün isə xüsusi iş aparmır, birdən-birə möhkəmlətməyə keçir. Bu da təlimdə əzbərçiliyə, formalizmə gətirib çıxarır.Təlim fəaliyyəti şagirdin müəllim tərəfindən istiqamətləndirilən fəal, müstəqil fəaliyyəti olub, dörd başlıca komponenti ilə (təlimin məqsədi və vəzifələri, təlim əməliyyatları (proses), özünənəzarət və özünüqiymətləndirmə) ayırd edilir. Bunlar bir-biri ilə şərtlənən müəyyən tamlıq təşkil edir.
Sosial-iqtisadi əhəmiyyət kəsb edən biliyin tətbiqi bacarığına şagirdlərin alışdırılması problem kimi daim tədqiqatçıların diqqətini cəlb etmişdir. Bu didaktik məsələnin həllində uşaqlarla əməli işlərin təşkilinin texnologiyasını düzgün planlaşdırılması həlledici əhəmiyyət daşıyır. Problemin həllinə iki cəhətdən (nəzəri və praktik) yanaşılır. Hər bir bacarığın elmi tərəfi onun nəzəri bazası üzərində qurulur. Təlim texnologiyalarında bütün bu məsələlər öyrənənlərin pedoqoji prosesdə təfəkkürün (məntiqi, yaradıcı, tənqidi) sistemli inkişafını həyata keçirən layihələrdə ehtiva olunur.
Pedaqoji sistem öz daxilində çoxlu sayda texnologiyaları birləşdirir. Demək istənilən pedaqoji sistemdə texnologiyaları birləşdirmək funksiyası olsada özü texnologiya deyildir. Müşahidələr göstərir ki, uşaqlar əməli işlərin fəal iştirakçıları olduqda, müstəqil, tədqiq etdikdə onlarda şəxsiyyətin psixoloji keyfiyyət göstəricilərindən diqqət, nitq və ünsiyyətin dinamik inkişafı, idrak proseslərinin (duyğu, qavrayış, hafizə, təfəkkür, təxəyyül) və iradi göstəricilərin (hisslər, iradə) qarşılıqlı əlaqədə fəallığı təmin olunur.
Müəllim kurikulim baxımından təlim hazırlığını müasir tələblər səviyyəsində formalaşdırmaq üçün, bu sahədə bir çox mühüm anlayışların-milli kurikulum, fənn kurikulumu, məzmun xətti, məzmun standartları, alt standart, qiymətləndirmə standartları, təlim strategiyaları, ümumi təlim nəticələri, tədris vahidi, resurslar, şagird nailiyyətləri və s, mahiyyətini deklarativ, prosedural və kontekstual biliklər üzrə bacarıqlara malik olduqda aydın dərk edir.
Dünyada müasir məktəbin müəllimi, onun əməyinin xüsusiyyətləri və bir çox funksiyalarla bağlı səmərəli modellər gerçəkləşdirməyə nail olmuşlar. Pedaqoji ədəbiyyatlarda müəllimin pedaqoji ustalığı iki cəhətdən (təlim zamanı metodun və müəllimin şəxsi keyfiyyətinin aparıcı rol oynaması) səciyyələndirilir.
Təhsil məktəblinin müxtəlif fənlərə qarşı seçimli münasibətini ortaya çıxarır. Bəzi uşaqlarda müəyyən fəaliyyət növlərinə-təsviri, musiqi, quraşdırma və s. maraq daha tez meydana çıxır. İbtidai sinifdə peşə fəaliyyətinin müəyyən elementlərini başa düşmək şagird üçün çətindir, ancaq hər bir peşədə elə bir sahə vardır ki, onu əyani obrazlar, həyatdan, tarixdən, maraqlı hadisələrdən götürülmüş situasiyalar, böyüklərin söhbətləri əsasında təsəvvür etmək mümkündür. Məhz ona görə peşə aləmi haqqında olduqca rəngarəng düşüncələr palitrası yaratmaqla, həmin materiallar əsasında şagird peşə aləmini təhlilini apara bilir.
Bazar iqtisadiyyatı şəraitində dünyada gedən qloballaşma, əməksevərlik tərbiyəsininn vacibliyinin daha da aktuallaşdırmışdır. Bu məqsədlə faydalı əməyi tərənnüm edən müxtəlif təlim materiallarının məzmununa müvafiq olaraq: məqsəd, anlayışların şərhi, motivasiyası, problemin qoyulması, idraki taksonomiyanın tətbiqi, iş vərəqi və test nümunələri kimi didaktik tapşırıqlar ibtidai siniflərdə şagirdlərin əmək hazırlığının nəzəri və praktik problemlərin həllində müəllimin səriştəliliyini artırır.
Ümumtəhsil məktəblərinin ibtidai siniflərində şagirdlərin əməyə hazırlığının nəzəri və praktik məsələlərinin səmərəli təşkilində aşağıdakı təkliflərin həyata keçirilməsini faydalı sayırıq:
İbtidai siniflərdə tədris olunan bütün fənələr şagirdlərin əmək hazırlığında mühüm vasitədir.Buna baxmayaraq baza kimi, texnologiya fənni və onun fəndaxili və fənlərarası inteqrsiyası imkanlarından geniş istifadə olunmalıdır.Çünki texnologiya fənni daha çox praktik səciyyə daşıyır. Pedaqoji prosesdə tərbiyəçilərlə tərbiyə olunanların əməyi bir-birinə qovuşmalı və qarşılıqlı təsir münasibətləri yaradılmalıdır.
Şagirdin düşüncəsinə hörmətlə yanaşmaq, onun təlim fəaliyyətini daim stimullaşdırmaq vacibdir. Əmək hazırlığında tədris olunan fənlərin imkanlarını fənlərarası inteqrasiya əsasında inkişafına diqqət göstərilməlidir.
Şagird qazanmış olduğu məlumatı (informasiyanı) başa düşmək üçün “inkişaf” sistemində təhliletmə səviyyəsində bir neçə hissəyə ayırmalı, tədqiqat aparmalı, müqayisə etməli, yaradıcı təfəkkür əsasında məmulatların qrafik təsvirini, çertyojlarını, texnoloji xəritəni, çəkmək və oxumaqla bağlı ilkin bilikləri sadə formada çatdırmaqla, nəticədə texnoloji mədəniyyət nümayiş etdirə bilər.
İntellektual əmək –emosional və əqli gərginlik, naməlumu dərk edən tədqiqatçı tərəfindən yerinə yetirilən təfəkkür fəaliyyətidir. Belə əmək tədris prosesində reallaşdırılaraq, müəllim öyrənənlərin naməlumun sərbəst axtarışını stimullaşdırmağa nail olmalıdır.
Təcrübə göstərir ki, birnci sinifə qəbul olunan uşağın idrak fəallığı müəyyən qədər ləngiməyə başlayır. Çünki uşaq məktəbəqədər olan dövrdə daha sərbəst olur ətrafda baş verən bütün dəyişikliklərə tədqiqatçı kimi münasibət göstərir. İlk gündən uşaq məktəbdə elə bir təlim mühitinə düşür ki, burada ondan vərdiş etdiyi, öyrənmə metodundan əl çəkmək tələb olunur. Bir qayda olaraq müəllim tələb edir ki, uşaq ancaq ona qulaq asıb dediklərini yadda saxlasın. Bu zaman müəllim təlim prosesinin fəal iştirakçısı olub əməyə hazırlıqla bağlı şagirdə nəyi və necə dərk edilməsini diktə edir. İllərlə həyata keçirilən bu səmərəsiz təlim nəticəsində şagirdin dərketmə imkanları azalır. İdrak fəallığı üçün yeni pedaqoji texnologiyalardan faydalanmaq lazımdır.
Azərbaycanda üç mərhələdə (1999-cu il-hazırlıq; 2000-2003-cu illər-sosial-iqtisadi sabitliyini təmin edən problemlərin həll olunması, təşkilati-hüquqi-normatib, kadr, maliyə, maddi-texniki, elm, tədris-metodiki, informasiya təminatı, yeni idarəetmə modelinin yaradılması; 2004-cü ildən sonra proqramda nəzərdə tutulan bütün tədbirlərin keçirilməsi yolları əhatə olunur) reallaşan təhsil islahatı proqramının həlli istiqamətində müəllim müxtəlif formalarda biliyini artırmaqla qazanmış olduğu səriştəni şagirdlərin əməyə hazırlığına yönəltməyi bacarmalıdır.
Pedaqoji prosesin təşkili və təlim texnologiyalarının tətbiqi, “necə öyrətmək?” sualını cavablandırır. Tədris prosesinin təşkili və ona təsir göstərən amillər öyrədici mühitə daxildir, öyrənənin hansı şəraitdə öyrəndiyini şərtləndirir.Pedaqoji prosesin bütün komponentlərini xarakterizə edən cəhətlər barədə informasiyalar əldə etmək üçün monitorinq və qiymətləndirmə həyata keçirilməlidir.
Tədris prosesində fəal təlim metodlarının düzgün tətbiqi bir çox cəhətdən təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsini optimallaşdırır, şagirdlərin əmək hazırlığının nəzəri və praktik cəhətdən təfəkkür imkanlarını (müstəqil düşünmək və sərbəst nəticə çıxarmaq, onların fəallığı qısa vaxt ərzində daha çox informasiyanın qazanılması, tədqiqat vərdişlərinin formalaşması, əməkdaşlığın və qarşılıqlı hörmətin təmin olunması) inkişaf etdirmiş olar.
Məktəbdə təlimlə yanaşı oyun şagirdin başlıca fəaliyyətlərindən biri olmaqla onun inkişafında mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Oyunda əl hərəkətləri və əqli əməliyyatlar tamamlanır. Ona görə birincilərin peşə marağı mövzusuna aid, hər hansı sadə əməliyyatlarla bağlı 2-3 psixoloji oyun daxil edilməklə, diqqətin, mənimsəmə və düşüncənin vəhdəti təmin edilməlidir.
Nəticə olaraq qeyd etmək istəyirəm ki, şagird əməyinin mahiyyətinin elmi baxımdan araşdırılması həmişə aktuallıq kəsb etmişdir.
“Təhsil” ,
15 yanvar 2024 ci il
Tarix: 15-01-2024, 22:34
Xəbəri paylaş