Saytda axtar
Bazar günü  
 12 fevral 2017   23:10:34  

“YENİ DƏRSLİK LAYİHƏLƏRİ”


 

X  siniflər  üçün “ÇAĞIRIŞAQƏDƏRKİ   HAZIRLIQ”  fənni üzrə yeni təkmilləşdirilmiş dərslik layihəsi haqqında   
      
   Bu  tədris  ilində   yenidən   işlənmiş  dərsliklərdən biri də X  siniflər  üçün   hazırlanmış  “ÇAĞIRIŞAQƏDƏRKİ   HAZIRLIQ”  dərsliyidir.  
   Dərsliyin   yeni    layihəsinin  hazırlanmasında  əvvəlki  dərsliyin müəllifi  Qılman Eyvazovla   yanaşı, XI  sinif   dərsliyinin  və  metodik  vəsaitinin həmmüəllifi İntiqam Əsgərov da   iştirak  etmişdir.Hər  iki müəllif   mək- təblərdə   hərbi  rəhbər   kimi  çalışır.

          Qılman  Eyvazov 1992-ci ildə Bakı Ali Ümumqoşun Komandanlıq  Məktəbini (fərqlənmə diplomu ilə), 2002-ci ildə isə Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin Hərbi Akademiyasını bitirmişdir.
   2008-ci ilə qədər Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin sıralarında müxtəlif vəzifələrdə xidmət etmiş, 2009-ci ildən akademik Zərifə Əliyeva adına liseyin hərbi rəhbəridir.
 


İntiqam Əsgərov   isə Bakı Ali Birləşmiş Komandanlıq Məktəbinin məzunudur və 10 il Azərbaycan Ordusunda zabit kimi hərbi xidmət keçib. Hərbi xidmət dövründə səhhətində yaranan problemlə əlaqədar olaraq kapitan hərbi rütbəsində ehtiyatda buraxılmış, 15 ildir ki, Bakı şəhəri 309 nömrəli tam orta məktəbdə hərbi rəhbər vəzifəsində işləyir.
 
Yeni   nəşr   məzmun    baxımından   çox  ciddi    təkmilləşdirilmiş   və   zəruri    məlumatlarla   zənginləşdirilmişdir. 2-ci  və 3-cü  tədris  vahidlərinə    daxil  olan   mövzular    daha   yüksək  səviyyədə, müasir   kontekstdə    işlənmişdir. Bu mövzular daha   çox  milli  zəmində    şərh   edilmiş, müəlliflər  Azərbaycan    ordu   quruculuğunda  ən  incə   detalları    da   qələmə   almış, gələcəyin   vətən    müdafiəçilərinə   daha  çox  əsaslı,vacib   bilgilər    verməyi   hədəfləmişlər.
    Yeni  nəşrin   dizaynı, rəsm   və   illüstrasiyalar-bədii  tərtibat da   yüksək   səviyyədədir; yeni   dizayn    bütün   parametrləri   çox   mükəmməl   şəkildə   ehtiva   edir,orijinallıq, mətnə uyğunluq, ifadəlilik, aydınlıq, cəlbedicilik, şagird  marağının    təmini, şəkillərin  uyğun   yerləşdirilməsi, həcm  nisbəti-vahid   dizayn   üslubunun   gözlənilməsi, xüsusən  də üz qabığının tərtibatının yeni dərsliyin   məzmununa    uyğunluğu  təqdirəlayiqdir.
    Yeni    nəşrdə   dil   və yazı    üslubu da   şagirdin   yaş  səviyyəsinə, əsasən, uyğundur. Bəzi   kiçik   xətalar (buraxılmış   durğu işarələri, sırf  diqqətsizliklə  əlaqədar   hərfburaxmalar, həfartırmalar, söz  ehtiyatından   istifadə  zamanı  yol   verilmiş  leksik-üslubi  səhvlər və s.) aradan qaldırılsa, dil  qaydalarına əməl   olunması da   yüksək   səviyədə   olardı.       
   Xüsusən də  yeni    söz  və   terminlərin   məqsədəuyğun  şəkildə   konkret   izahının   verilməsi   yeni    nəşrin  ən   gözəl   keyfiyyətlərindəndir; çünki  hər  bir   elm  öz  məfhumları   ilə  mənimsənilir.
    Yeni  nəşrdə   bəzi   kiçik   çatışmazlıqları, anlaşılmazlıqları (xüsusən  də   bölgü  və  təsnifat sxemlərindəki   məntiqi   uyğunsuzluq, bölgülər   və  təsnifatlar    zamanı  bölgü  əsalarının    müəyyənləşdirilməməsi, irəli sürülən bölgü  komponentləri   ilə  sxemlər- dəki   uyğunsuzluq   və s.) nəzərə   almasaq, bunlar  da   aradan   qaldırılsa,dərsliklərin  qiymətləndirilməsi  meyarlarının məzmunla bağlı 14  parametrin    təmin   olunmasını   da    yüksək  qiymətləndirmək   olar.
     Dərslik   layihəsində   qarşılaşdığımız   bəzi   səhvlər, natamamlıqlar, qeyri-müəyyənliklər, üslubi  və   orfoqrafik   səhvlərlə   bağlı   iradlarımızı da  müəlliflərin   nəzərinə   çatdırmışıq. İnanırıq  ki,   böyük   zəhmət  baha- sına   başa  gəlmiş  bu  dərsliklə   bağlı   iradlarımızı   müəlliflər  səmimi    qəbul  edəcək, dərsliyin  daha   yüksək  səviyyəli  çapına    nail  olacaqlar.                                           
             
İrad  və  təkliflərimiz:
 1.Mündəricatda   6 tədris   vahidi   göstərilsə də, məzmun   xətləri    verilməyib və I  məzmun  xəttinin    mahiyyəti   tam  təmin   olunmayıb.
I  məzmun  xətti “Dövlət təhlükəsizliyinin tarixi və hüquqi əsasları” adlandırılsa da,  dərslikdə  ”Çağırışaqədərki hazırlıq” fənninin tədrisi zamanı siz Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin tarixini öyrən- məklə(?!)...  vədi   verilsə də, zəngin hərb   tariximizdən  heç bir  kəlmə də   yazılmayıb.
Təklif: Yaxşı olardı ki, dərslik  məzmun xəttinə  uyğun olaraq   “Azərbaycanın  hərb  tarixinə   bir  nəzər”  adlı   mövzu ilə  başlansın  və   cümhuriyyət  dövrünə qədərki  hərb   tariximizin  əsas  məqamları və   məşhur   sərkərdələri  haqqında   qısaca  da  olsa, məlumat   verilsin.
2. I  tədris   vahidinin  “Dövlət   rəmzləri”   mövzusu ilə   başlanması da  məqsədəuyğun   deyil; bu  mövzu  “Hərbi    atributlar”  mövzusu ilə   birləşdirilərək, “Azərbaycan    Respublikasının   Dövlət  rəmzləri və   hərbi  atributları” adı  altında   tədris  olunsa  daha  məqsədəuygun olardı. Nəzərə   almaq lazım idi ki, şagird  X sinfə  qədər   bu  məlumatı  kifayət   qədər  alır.

Təklif:Yaxşı olardı ki,   I tədris  vahidinin   mövzuları   aşağıdakı   ardıcıllıqla  verilsin:
    I tədris   vahidi :”HƏRB  TARİXİMİZ   VƏ  HƏRBİ  XİDMƏTİN    HÜQUQİ  ƏSASLARI”
1.Azərbaycanın    hərb  tarixinə  bir  nəzər
2. Azərbaycan   Respublikasının Dövlət rəmzləri  və hərbi atributları 
3. Azərbaycan   Respublikasında Hərbi qanunvericilik.   
4.Hərbi  xidmətin  qanun   külliyyatı-hərbi  Nizamnamələr.  
   Ümumqoşun  Nizamnamələri. 
5. İntizam Nizamnaməsi 
6. Sıra Nizamnaməsi 
7. Daxili Xidmət Nizamnaməsi 
8.Qarnizon və Qarovul Xidməti  Nizamnaməsi
9.Azərbaycan   Respublikasının Silahlı Qüvvələri
10. Başqa silahlı birləşmələr
3. Dərsliyin   48-ci səhifəsində    verilmiş  “Rəislər və tabe olanlar, böyüklər və kiçiklər” yarımbaşlığı   natamamdır; belə ki, burada  “rəislər”  və  “tabe olanlar” anlayışlarına   aydınlıq  gətirilsə də,      “böyük”  və  “kiçik”  anlayışlarının  izahı   verilməyib. 
   Təklif:bu  səhifəyə    “böyük” və  “kiçik” anlayışlarının   izahı da  əlavə   edilməli, “rəis” və  “böyük”, “tabe olan”  və   “kiçik” anlayışlarının   fərqinə   aydınlıq   gətirilməlidir. 

4. 201-ci  səhifəyə “GÜNVURMA   ZAMANI  İLK YARDIM”  mövzusu da əlavə edilməlidir, çünki   günvurma  Azərbaycanda  xarakterik  hadisədir.

5. Dərslik   layihəsinin   53-cü  səhifəsində     sxemin   başlığı-bölünən  məfhum “Saatdarın toxunulmazlığı ibarətdir:” yox,  “Saatdarın toxunulmazlığının  hüquqi    əsasları:” kimi  verilməlidir.  
 6. 147-ci  səhifədə “Fövqəladə hal – ətraf mühitə və insan səhhətinə ziyan vura, maddi və mənəvi itkilərə səbəb ola bilən təhlükəli hadisədir!”  cümləsinin   sonunda nida yox, nöqtə qoyulmalıdır. Yenə də   həmin   səhifədə “ Fövqəladə hallar təbii və texnogen mənşəli olmaqla iki qrupa bölünür.”yazıldığı   halda burada   bölgü əsası    nədir?!) sxemdə isə 3  növ  göstərilib(?!). Bu  ziddiyyət   də aradan  qaldırılmalıdır.
“Təbii mənşəli fəlakətlər:”başlığı altında  verilən   məlumat da  dəqiqləşdirilməli, iki  yerdə  təkrarlanan   “sunami” anlayışının  mövqeyi  dəqiqləşdirilməlidir. Göründüyü kimi, burada da   birinci  “sunami”   sözü   artıq  olduğundan   mətndən   çıxarılmalıdır!  
 ● zəlzələ; ● sel; ● daşqın, ● torpaq sürüşməsi, ● vulkan püskürməsi, ● qar uçqunu, sunami(?!-kursiv  mənimdir), ● fırtına, ● tropik qasırğa, ● sunami  
7. 156-cı səhifədə    təbii  mənşəli   fövqəladə    hallar   üçün   verilmiş ”Şəraitindən, yaxud səbəbindən asılı olaraq onları aşağıdakı qruplara ayırmaq olar”: bölgü   əsası   düzgün  deyil; “TƏBİİ  MƏNŞƏLİ    FÖVQƏLADƏ  HALLAR”  kimi   verilməlidir.
8.  Kalaşnikov avtomatına aid normativlərə  “patronun   boşaldılması   normativi” də  əlavə   edilməlidir.
 9. 33-cü “FƏRDI MÜHAFIZƏ VASİTƏLƏRİ” mövzusuna mühafizə   vasitələrinə aid normativlərin də   əlavə  olunması  yaxşı  olardı.
10. 175-ci  səhifədəki “Tənəffüs orqanlarını müdafiə edən(?!) fərdi mühafizə vasitələri”  başlığı, “Tənəffüs orqanlarının fərdi mühafizə vasitələri”   şəklində  verilməlidir.  “Müdafiə”  və  “mühafizə”  anlayışlarını   eyniləşdirmək  olmaz!
 12. 191-ci  səhifədə  “Toxumalar”  sözü  ilə   bağlı  hərf buraxmalar da  diqqətdən yayınıb.
13. Dərslikdə  fənnin   adı  hər   yerdə   dırnaqda  yazılmalıdır:  “Çağırışaqədərki hazırlıq” (bax: səh.5-6)
5.Dərslikdəki   bütün   “qadağanlar”  eyni    formada - qırmızı  haşiyədə  verilməlidir!
14.Abzaslar düzgün   yazılmalıdır (səh.5-6  və ....)
15.Şriftlərdə   vahidlik   gözlənilməlidir  və  s.

 Düşünürük ki, dərslik  layihəsinin   diqqətli   redaktəyə   və  korrekturaya   ehtiyacı  var. İnanmaq istərdik ki,  təklif   və  iradlarımın  nəzərə   alınması  dərslik  layihəsinin   xeyrinə  olacaq.
     Qeyd: Aldığımız  məlumata    görə,  iradların   əksəriyyəti    qəbul  edilib, bəzi  təklifləri   isə   vaxt  məhdudiyyətinə  görə    nəzərə almaq  mümkün  olmayıb. Yeni   dərs  ili  başlansa   da   yeni  dərslik   hələ  də   “müzakirə”   bölməsindədir və  hələ ki, iradlarla bağlı  heç bir  düzəliş   görünmür...
     Müəlliflərə bir  daha   uğurlar   arzu  edirik. Əminik ki,  yeni    dərslik  şagirdlərin  də   marağına   səbəb  olacaq, hərbi   xidmətə - Vətənin   müdafiəsinə    hazırlaşan  gəncliyə  layiqli   töhfələr  verəcək.   
 
    


Əliyev    Rəfail  Şıxəli  oğlu,

Azərbaycan Respublikasının   Əməkdar   müəllimi, “Ən  yaxşı  müəllim”   respublika  müsabiqəsinin   və  təhsildə  inkişaf   və  innovasiyalar  üzrə II   Qrant  müsabiqəsinin   fərdi   layihə   qalibi,  Azərbaycan    Respublikası  Təhsil  İnstitutunda   fəaliyyət  göstərmiş   “Çağırışaqədərki   hazırlıq”  fənni   üzrə   işçi  qrupun  üzvü, fənn üzrə  tədris   proqramlarının   həmmüəllifi, istefada  olan  zabit-baş   leytenant, Şirvan  şəhər, S.Hüseynov  adına   1 nömrəli  məktəb-liseyin  sabiq    hərbi  rəhbəri, Əmək  veteranı....


Tarix: 21-09-2022, 21:07

Xəbəri paylaş